Traspàs del Dr. Mario Ruiz Sanz

El Dr. Mario Ruiz Sanz, professor Titular d´Universitat de l'àrea de Filosofia del Dret del Departament de Dret Públic de la URV ha traspassat el 29 d'abril a València.

El Dr. Mario Ruiz va impartir assignatures de grau, postgrau i doctorat a la Facultat de Ciències Jurídiques i a la Facultat de Lletres de la URV. A la URV, va ser membre del CEDAT (Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona.). Com a professor convidat va impartir docència a vàries universitats i va col·laborar amb els Instituts de Drets Humans de les Universitats de València i Carlos III de Madrid, a més d´altres centres de recerca estatals i internacionals.

Va participar en una vintena de projectes de recerca competitius, estatals i europeus, entre ells projectes Daphne i Consolider. Va publicar més de cinquanta referències científiques (vàries monografies, articles en revistes especialitzades, capítols de llibre, manuals docents, estudis preliminars, informes i altres). Les seves línies de recerca principals van ser: filosofia política i jurídica contemporània; teoria del dret, metodologia, epistemologia i argumentació jurídica; drets humans emergents i conflictes jurídics; drets socials, econòmics i culturals; dret i cinema, entre altres.

Va ser Secretari General de la URV i durant vuit anys Director del Departament de Dret Públic de la mateixa Universitat.

Dr. Mario Ruiz

URV