El projecte "Earth defenders" guanya el Premi Consell Social a l’Impacte Social de la Recerca ex post.

La tercera edició del Premi Consell Social URV a l'Impacte Social de la Recerca s'ha resolt amb el reconeixement de cinc propostes guanyadores.

En l'àmbit de les Ciències Socials i humanitats, el projecte guanyador en la modalitat ex post ha estat "Earth defenders: les persones defensores de la Terra i els drets humans (Experiències de protecció des de la URV en el marc del Programa d'Acollida Temporal per a Defensors/es de Drets Humans i Ciutats Defensores de Drets Humans a Reus i a Tarragona)".

Aquest projecte articula estratègies de protecció i defensa de les persones defensores dels drets humans ambientals, fortament perseguides i criminalitzades per la seva activitat, involucra la societat civil, institucions governamentals i la mateixa universitat per contribuir al reconeixement jurídic i social, i recopila experiències de protecció.

Els investigadors responsables són Susana Borràs, Aitana De La Varga, Víctor Merino i Laura Román, del grup de recerca Territori, Ciutadania i sostenibilitat.

Llegir la notícia sencera: http://diaridigital.urv.cat/el-consell-social-premia-cinc-projectes-de-recerca-pel-seu-impacte-sobre-la-societat/