La perspectiva de gènere va centrar el V Col·loqui Internacional en Dret Ambiental

Un centenar de persones de tot el món van participar d'aquesta trobada virtual, adreçada especialment a joves investigadors per tal que puguin exposar les seves línies de recerca i impulsar projectes comuns.

Van participar experts internacionals que van protagonitzar les ponències centrals. Experts com Karen Morrow, professora de Dret Ambiental de la Universitat de Swansea, qui va parlar sobre el gènere i la necessitat d'escoltar i tenir en compte la visió de la governança ambiental global basada en la sostenibilitat; Amanda B.M. Fadigas, professora de Dret Ambiental a la Universitat de Girona i a la UOC, qui va explicar l'emergència climàtica des d'un enfocament de gènere i Lina Muñoz, professora en Dret Ambiental a la Universitat del Rosario (Bogotà), qui va fer una ponència sobre el paper de les dones defensores del medi ambient a l'Amèrica Llatina.

Aquesta trobada virtual la va organitzar el Centre d'Estudis en Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) i l'Associació d'Estudiants en Dret Ambiental de Tarragona (AEEDAT). El CEDAT té com a objectiu generar i socialitzar el coneixement en el camp de la legislació ambiental i s'ha convertit en un punt de referència d'aquesta disciplina a Espanya i Europa. L'AAEDAT és una associació fundada el 2009 per alumnes i ex-alumnes del Màster en Dret Ambiental a la URV que organitza activitats dins de la comunitat universitària per promoure els valors ambientals i socials i crear espais per al debat, la reflexió i l'intercanvi amb altres universitats i grups d'investigació.