La professora Susana Borràs guanya una beca Marie Sklodowska-Curie (MSCA-IF)

La Dra. Susana Borràs, professora del Departament de Dret Públic i investigadora del Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT), ha obtingut una de les més prestigioses i competitives beques de recerca a Europa, la beca Marie Sklodowska-Curie (MSCA-IF), amb el projecte "Gender Climate Migration: innovative European Union socio-legal avenues (CLIMOVE)".

L'objectiu de les MSCA-IF és el de millorar el potencial creatiu i innovador del personal investigador amb experiència, a través de projectes individuals de recerca i formació. Es tracta de fomentar una mobilitat internacional i intersectorial tant en universitats, centres de recerca, infraestructures de recerca, empreses, PIME i altres grups socioeconòmics de tota Europa i de fora d'ella.

La convocatòria MSCA-IF 2020 ha registrat una xifra record de sol·licituds (11.573) amb només un 14%  de taxa d'èxit.

El projecte europeu presentat per la Dra. Borràs i finançat per la Comissió Europea, se centra en analitzar les vies socio-legals perquè la Unió Europea (UE) respongui a la migració climàtica des d'una perspectiva de gènere. Els objectius del projecte es basen en la necessitat d'incrementar les habilitats científiques socials més innovadores i diversificades per explorar, reconèixer i comprendre la complexa experiència de les dones i nenes migrants en un context de canvi climàtic i de crisi migratòria en la UE. Aquest projecte es desenvoluparà a la Universitat de Macerata (UNIMC) Itàlia, sota la supervisió de la professora Angela Cossiri. Com a part d'aquesta investigació, es realitzaran tres estades, en concret a: Migration Policy Institute (MPI) (Divisió MPI Europa, Brussel·les, Bèlgica); al Centre for Gender Research (CfGR) / Universitat d'Uppsala (Uppsala, Suècia); i al GenderCC - Women for Climate Justice (Berlín, Alemanya).

La Dra. Susana Borràs és professora Agregada de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals, amb acreditació de professora Titular d'Universitat per part d'ANECA i de Recerca Avançada, per part d'AQU Catalunya. És adjunta del vicerectorat de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís Social de la URV. És membre del Grup de Recerca consolidat "Territori, Ciutadania i Sostenibilitat" i investigadora del Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT). Des de l'any 2008, coordina el Màster Universitari de Dret Ambiental (URV). És experta assessora en la Plataforma de Nacions Unides sobre Drets de la Natura. Ha estat investigadora en diferents institucions internacionals de recerca i ha liderat diversos projectes de recerca d'àmbit estatal i autonòmic. Entre les seves línies de recerca i publicacions destaquen les centrades en l'estudi de la migració ambiental, el canvi climàtic, les persones defensores i els Drets de la Natura.