Lliurat a la Diputació de Tarragona l'"Informe jurídico y fiscal sobre el impacto de la nueva legislación en materia de residuos en las ordenanzas de los entes locales"

L'equip de treball liderat per la Dra. Aitana de la Varga Pastor, professora agregada de dret administratiu de la URV i investigadora del CEDAT, composat per acadèmics de reconegut prestigi de diferents universitats de l'estat espanyol, com són el Dr. René Javier Santamaria Arinas, de la Universitat de La Rioja, el Dr. Ángel Ruiz de Apodaca Espinosa, de la Universidad de Navarra, el Dr. Juan José Pernas Garcia de la Universidade da Corunha, el Dr. Rodolfo Salassa Boix i professionals, com el Sr. Ignasi Puig Ventosa, així com la participació de la doctoranda industrial Laura Beas Jurado, han lliurat l'informe a la Diputació de Tarragona que duu per títol "INFORME JURÍDICO Y FISCAL SOBRE EL IMPACTO DE LA NUEVA LEGISLACIÓN EN MATERIA DE RESIDUOS EN LAS ORDENANZAS DE LOS ENTES LOCALES".

Aquest informe s'ha dut a terme gràcies a la subvenció rebuda en el marc del conveni marc entre la URV i la Diputació de Tarragona 2020-2023 (projecte 2022/14)  "L'impacte de la nova llei de residus i sòls contaminats en els ens locals. Estudi previ per a l'elaboració d'ordenances tipus" i ha permès estudiar la repercussió de la Llei estatal 7/2022 de residus i sòls contaminats per a una economia circular en els ens locals. Aquest estudi analitza la llei i fa propostes concretes per als ens locals amb la finalitat de facilitar l'adaptació de les seves ordenances i instruments a les noves exigències de la legislació actual, tot i estar a l'espera de l'aprovació de la legislació catalana.

Les conclusions d'aquest informe es podran conèixer el 22 de juny de 2023 en el marc de les "VI Jornades de Medi ambient i ens locals (I). La Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular", del XIV Fòrum d'actualització en dret local , el qual té obertes les inscripcions.