El Departament de Dret Públic rep a la professora Maria del Frate en el marc del programa Erasmus+ Staff Mobility for Teaching

Al llarg d'aquesta setmana el Departament de Dret Públic de la Universitat Rovira i Virgili comptarà amb la presència de la Dra. Maria del Frate, professora de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Università del Piemonte Orientale, sota el marc del programa Erasmus+ de Mobilitat del PDI per a l'Ensenyament. En el transcurs de la seva estada durà a terme diversos seminaris destinats tant a estudiants com professorat de la Facultat de Ciències Jurídiques.

Concretament, ja ha participat en el Seminari Internacional "Climate-induced migration: recent trends and future directions" organitzat pel Departament de Dret Públic de la Universitat Rovira i Virgili; el Grup de Recerca Territori, Ciutadania i Sostenibilitat; el Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona; i la University of East Anglia amb una ponència titulada "La Migració induïda pel clima: una perspectiva des del Dret laboral" on es van debatre aspectes tant importants com la relació entre la protecció del medi ambient, les migracions climàtiques i la relació que tenen amb el dret del treball. Aquest vincle és relativament nou en la doctrina jurídica tant ambiental com laboral, aspecte que la professora del Frate està desenvolupant en la seva recerca.

Per altra banda, els altres seminaris en els que la professora del Frate ha participat han estat:

1. Negociació Col·lectiva Europea i l'anomenat cas Epsu, el 25 d'abril de 2023.
2. Treball en plataformes, aproximació des de la perspectiva italiana i de la Unió Europea, el 26 d'abril de 2023.

Elements relacionats