Un projecte de la Clínica Jurídica Ambiental de la URV contribueix a l’aprovació d’una llei pionera de justícia intergeneracional a l’Estat

Es tracta de la Llei de Benestar per a les Generacions Presents i Futures, de les Illes Balears, que pretén millorar la sostenibilitat de les polítiques públiques i vetllar pel benestar de la societat.

La Universitat ha participat en aquest projecte a través de la Clínica Jurídica Ambiental de la URV. Es tracta d'una iniciativa de la Universitat que proporciona assessorament jurídic sobre assumptes de dret i justícia mediambiental. S'emmarca dins del Màster Universitari de Dret Ambiental de la URV i s'integra en el Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona, també de la URV.

Els projectes impulsats per la Clínica Jurídica Ambiental tenen com a resultat principal un informe jurídic que conté una anàlisi jurídica del problema mediambiental i proporciona una estratègia jurídica o recomanacions específiques al client.

El paper de la Clínica Jurídica Ambiental de la URV en la redacció de la llei

En aquest cas, la Clínica Jurídica Ambiental de la URV ha treballat conjuntament amb el Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Natura, i la seva feina ha desembocat en un informe elaborat dins de l'assignatura de la Clínica Jurídica Ambiental del Màster de Dret Ambiental. L'informe ha estat elaborat per quatre estudiants del Màster en Dret Ambiental: Álvaro Bustillo, Marouane Laabbas, Pilar Rodríguez i Carla Sanjuan, i una estudiant del grau en Dret en pràctiques al CEDAT, Ilaria Gallus. A més a més, l'equip ha comptat amb la tutorització de Marcos de Armenteras, doctorat a la URV l'any 2021 i actualment professor ajudant doctor del Departament de Dret Públic de la Universitat de les Illes Balears. De Armenteras ha treballat amb Greenpeace Internacional, United Nations for the Environment i la International Union for the Conservation of the Nature.

Elements relacionats

"Avui per Demà". FOTO: GOB.