Experts internacionals aborden el paper del dret per combatre la crisi de la biodiversitat

La URV acull la vuitena edició del Tarragona International Environmental Law Colloquium amb una vintena d'experts d'arreu del món.

El campus Catalunya ha tornat a acollir el Tarragona International Environmental Law Colloquium (TIEC), un esdeveniment anual que té com a objectiu oferir als investigadors un espai on presentar i debatre les recerques i treballs en curs. Aquest any, la jornada ha girat al voltant de les perspectives jurídiques per lluitar contra la crisi de la biodiversitat. El col·loqui ha estat organitzat pel Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) i per l'Associació d'Alumnes i Ex-Alumnes de Dret Ambiental de Tarragona (...)

Maria Marquès, professora de dret penal i criminal del departament de Dret Públic de la URV, s'ha enfocat a manifestar els reptes legals existents per aconseguir una regulació que comprengui un enfocament ecocèntric i biocèntric. Aquests dos conceptes entenen l'Estat com un lloc on es reconeix la naturalesa com un subjecte, on tots els éssers que la conformen tenen valor més enllà de la seva relació amb els humans.

Continuar llegint ...

Elements relacionats

Ponents i organitzadors de la vuitena edició del Tarragona International Environmental Law Colloquium (TIEC)

Maria Marquès, professora de la URV, i Teresa Fajardo, professora de la Universitat de Granada