Reconeixement del grup de recerca “Territori, Ciutadania i Sostenibilitat”

Per Resolució de 4 de setembre de 2014 12 del President de la Comissió Executiva d'Ajuts de Recerca de l'AGAUR, el grup de recerca "Territori, Ciutadania i Sostenibilitat", del Departament de Dret Públic de la Facultat de Ciències Jurídiques, reconegut com a grup consolidat (2014 SGR 294) i coordinat pel Dr. Antoni Pigrau Solé, Catedràtic de Dret internacional públic, ha obtingut un ajut de recerca per als propers tres anys de 49.000 euros. Probablement és el grup que ha tingut un millor resultat en tot l'àmbit del Dret de les universitats catalanes. El grup es va constituir el 2005 a partir de l'antic grup de recerca en Dret del medi ambient i de la incorporació de nous investigadors. Actualment està format per 29 membres, 16 dones i 13 homes, dels quals 20 són doctors o doctores. A més compta amb una tècnica de suport a la recerca i 9 investigadors col·laboradors (6 dones i 4 homes), tots ells doctors. En el període 2009-2013 els membres del grup (inclosos els col·laboradors), com a resultat de diversos projectes de recerca autonòmics, estatals i europeus, han realitzat 594 publicacions, distribuïdes en  34 llibres dirigits/coordinats; 37 monografies; 247 capítols de llibre; 145 articles en revistes indexades en l'àmbit del dret; 90 articles en altres revistes i 41 altres publicacions (notes, recensions ...). A més s'ha participat en 140 congressos, del quals aproximadament la meitat internacionals.