Roger Càmara defensa la segona tesi doctoral industrial del Departament de Dret Públic

Divendres passat, 16 de febrer, Roger Càmara Mas va defensar la seva tesi doctoral "La carrera administrativa horitzontal. Especial referència a l'administració local" en el marc del programa de doctorat en Dret de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i del Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya. La investigació ha estat dirigida pel Dr. Josep Ramon Fuentes i el Dr. Endrius Cocciolo, i s'ha realitzat en col·laboració amb l'Ajuntament del Vendrell. La recerca permet reconèixer els aspectes essencials que configuren la carrera administrativa horitzontal des de la mirada de l'Administració local.

La tesi doctoral del Dr. Càmara és la segona tesi finançada pel Pla de Doctorats Industrials que s'ha defensat al Departament de Dret Públic. Aquest Pla té com a objectiu que el doctorand o doctoranda desenvolupi el seu projecte de recerca des d'una empresa o institució i col·labori simultàniament amb una universitat o centre de recerca. D'aquesta manera, s'estrenyen les relacions entre el teixit empresarial i institucional català amb les universitats i els centres de recerca, alhora que es prepara els futurs doctors i doctores per desenvolupar projectes d'R+D+I en una empresa o institució pública.

La primera tesi doctoral industrial que es va defensar al Departament de Dret Públic va ser la d'Adrià Rodríguez Pérez l'any 2022 amb el títol "Secret texts and cipherballots: secret suffrage and remote electronic voting" (Missatges secrets i ciberurnes: sufragi secret i vot electrònic remot). El director d'aquest projecte de recerca va ser el Dr. Jordi Barrat Esteve, i es va realitzar en col·laboració amb l'empresa Scytl.

El Departament de Dret Públic té una presència important en el Pla de Doctorats Industrials, amb dues tesis defensades i cinc en desenvolupament.

Imatge del doctorand i el tribunal