Antoni Terceño, Antoni Pigrau i Pau de Solà-Morales, nous responsables dels seus centres a la URV

El divendres 11 de desembre, ha estat escollit Antoni Pigrau, catedràtic de Dret Públic i Relacions Internacionals, com a nou degà de la Facultat de Ciències Jurídiques. A la sessió de junta de centre han assistit 29 membres des 38 que la componen, i ha rebut 25 vots positius i 4 vots en blanc. Substitueix en el càrrec Alfonso González Bondia, que ha complert un mandat de 4 anys.

El nou equip deganal està format per: la vicedegana, Àngels Galiana; secretària de la Facultat, Teresa Franquet; responsable de l'ensenyament de Dret, Núria Torres; responsable de l'ensenyament de Relacions Laborals i Ocupació, Catalina Jordi; i responsable de l'ensenyament de Treball Social, Ramona Torrens.

Antoni Pigrau és director del Centre de Recerca en Dret Ambiental (CEDAT) i dirigeix la "Revista Catalana de Dret Ambiental" (RCDA), fruit de la col·laboració de la URV i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. És vicepresident de l'Institut Català Internacional per la Pau i membre del Tribunal Permanent dels Pobles (TPP). A la URV ha estat membre del Consell de Direcció, com a secretari general i com a vicerector de diferents àrees, i corresponsable de la Comissió URV Solidària.

Eleccions a la Facultat d'Economia i Empresa

El mateix 11 de desembre ha estat elegit Antoni Terceño, catedràtic d'Economia Financera, com a nou degà de la Facultat d'Economia i Empresa, càrrec que ja havia ocupat fa disset anys. A la sessió de votació de la junta de centre han assistit 39 de les 45 persones que la formen, i han emès 34 vots a favor de la seva candidatura i 5 vots en blanc. Substitueix en el deganat M: Glòria Barberà, que ha exercit el càrrec durant dos mandats de 4 anys.

Entre els objectius que Terceño es planteja pel mandat, hi ha: mantenir el bon nivell d'organització i qualitat docent, donar una major visibilitat a la Facultat; replantejar el mapa de màsters, Incrementar la Internacionalització; fomentar l'esperit de pertinença al centre i Implantar el Sistema Integral de Gestió de la Qualitat (SIGQ), que ja està elaborat.

El seu equip en la direcció del centre el formen: M. Teresa Sorrosal, vicedegana; Norberto Márquez, responsable del grau d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE) al centre a Reus; Josep Miró, responsable d'ADE al centre a Tortosa; Carmen Molina, responsable del grau de Finances i Comptabilitat; i Mercedes Teruel, responsable del grau d'Economia. El secretari de la Facultat és Christian Durán, i la coordinadora del màster en Direcció d'Empreses és Eleni Papaoikonomou.

El nou degà era fins ara el coordinador del doctorat en Economia i Empresa, amb menció d'excel·lència, i és l'investigador principal del grup de recerca consolidat Mercats i Anàlisis Financer. Ha estat professor invitat en Universitats d'Argentina, Mèxic, Cuba, Bielorússia i Espanya. A més d'ocupar el deganat, Antoni Terceño ha estat director del seu departament, de Gestió d'Empreses, i membre de l'equip de govern de la URV com a vicerector de diferents àrees. Ha estat president del Col·legi d'Economistes en Tarragona i vocal de la Cambra de Comerç i Indústria de Reus.

Relleu en la direcció de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura

En aquest mateix mes de desembre, el dijous dia 3, es va escollir l'arquitecte i doctor Pau de Solà-Morales, com a director de l'Escola Técnica Superior d'Arquitectura (ETSA). El seu nomenament es va fer efectiu el dia 4.

A les eleccions s'havien presentat dos candidats. A la sessió de votació de la junta de centre, a la qual van assistir els 13 membres que la integren, Pau de Solà-Morales va obtenir 8 vots a favor, i el professor Blas Herrera, 5 vots. El nou responsable substitueix Josep Bertran en el càrrec, director des de l'inici de l'ETSA.

De Solà-Morales és professor agregat del Departament d'Arquitectura de la
URV, i fins ara responsable d'ensenyament dels estudis d'Arquitectura. Llicenciat en Arquitectura per la UPC (ETSAB), té un máster en Design Studies (MSesS) i va defensar la seva tesi doctoral sobre la representació de l'arquitectura a la Universitat de Harvard (2000). Ha estat professor a la Harvard Design School (EUA) i a l'Accademia di Architettura di Mendrisio (Suïssa) fins el 2006, any en què es va integrar a la URV. També ha treballat en diversos projectes d'arquitectura de gran envergadura, com a col·laborador i com a autor, entre ells la reconstrucció del Gran Teatre del Liceu i el Palau Reial de Pedralbes.

L'ETSA és una escola d'arquitectura jove, creada, amb el concurs de molts i variats professionals de l'arquitectura de primer nivell. Entre els seus objectius es troben el de donar un bon servei al territori en què s'insereix, i formar els seus futurs professionals; un territori ric en història i patrimoni que actualment pugna per consolidar-se com una nova àrea metropolitana al voltant de múltiples ciutats i infraestructures disperses; un territori en transformació al qual l'Escola d'Arquitectura vol donar suport.