Aitana de la Varga Pastor

Aitana de la Varga Pastor és professora agragada interina acreditada y contractada doctora des de 2012 per ANECA a la Universitat Rovira i Virgili, Doctora en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona (2010), amb suficiència investigadora i Diploma d'Estudis Avançats (2003), Màster en Dret Públic i Organització Administrativa per l'IDEC (2002), Màster en Dret Ambiental a la URV (2004), Llicenciada en Dret per la Universitat Rovira i Virgili (2000).

És membre del Cedat (Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona) des de la seva incorporació a la URV (2002) com a becària predoctoral a l'àrea de Dret Administratiu del Departament de Dret Públic. Pertany al Grup de Recerca en Territori, Medi Ambient i Sostenibilitat de la Universitat Rovira i Virgili al Centre d'Estudis en Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) com a investigadora activa. Pertany també a la IUCN (internacional Union for Conservation of the Nature) Academy of environmental Law ia la xarxa ECOVER.

La docència i la investigació les ha desenvolupat al llarg d'aquests anys en l'àmbit del dret públic, especialment del dret administratiu i del dret ambiental. Ha impartit docència en els graus de Dret i Treball Social de la Facultat de Ciències Jurídiques i de Comunicació i Periodisme de la URV i en Màsters i postgraus, com el Màster Universitari en Dret Ambiental URV, així com altres cursos jurídics formatius en altres institucions.

La seva recerca s'ha centrat sobretot en qüestions de dret administratiu ambiental, sobre les quals té diverses publicacions de rellevància, especialment sobre el règim jurídic dels sòls contaminats. El dret local també ha estat objecte d'estudi, entre d'altres. Ha participat en nombrosos congressos d'àmbit nacional i internacional. També ha coorganitzat diversos congressos i seminaris com el Fòrum anual d'Actualització de Dret local de la Càtedra Antoni Pedrol i Rius. Actualment és subdirectora de l'Càtedra URV de Estudis Jurídics Locals Màrius Viadel i Martín. Ha participat en nombrosos projectes de transferència del coneixement. És membre del Consell de Redacció de la Revista Catalana de Dret Ambiental (RCDA) i de la Revista Actualitat Jurídica Ambiental i participa en les cròniques jurisprudencials de les mateixes. Ha dut a terme diferents estades de recerca a l'estranger, principalment a la Deutsche Hochschule für Verwaltungswissenschaften a Speyer, Alemanya (2005-2008). És sòcia de l'AEPDA (Associació Espanyola de Professors de Dret Administratiu).

Forma part del Grup d'Innovació Docent de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV i ha estat coordinadora de la Xarxa d'Aprenentatge i Servei de la URV (2010-2015). És membre actiu de diferents projectes d'innovació docent entre els quals destaca la promoció de l'Aprenentatge Servei que ha incorporat a diverses de les assignatures que imparteix. També forma part de xarxes de caràcter estatal i internacional de promoció de l'Aprenentatge servei i de les clíniques jurídiques, com són la xarxa APS (U) i la ENCLE (Environmental Net of Clinical Legal Education). Exerceix la funció de coordinadora de mobilitat de la Facultat de Ciències Jurídiques i també la de coordinadora de les pràctiques externes del grau de dret.

Tornar al llistat de professors