Territori i Dret Administratiu Local

IMAGEN DEL LOGOTIPO DEL GRUPO

Territori i Dret Administratiu Local. En aquest àmbit, l'activitat del Grup gira especialment al voltant de la Càtedra Màrius Viadel i Martín d'Estudis Jurídics Locals, en col·laboració amb la Càtedra Enric Prat de la Riba d'Estudis Jurídics Locals de la UAB.

En aquest àmbit de recerca, la transferència de coneixement i l'educació s'han consolidat plenament al llarg dels anys. En l'àmbit de la formació especialitzada, destaca especialment el Fòrum d'Actualització de Dret Local adreçat al personal de les administracions públiques i als professionals implicats en les àrees legals al nivell del govern local. El principal projecte de formació de postgrau en aquest àmbit és el Màster en Dret de l'Administració Pública, en col·laboració amb la Universitat de Saragossa des de 2018. Aquest programa està vinculat a la línia de recerca en dret de l'administració pública en el programa de doctorat. L'activitat de recerca se centra particularment en l'organització territorial de Catalunya, el dret ambiental local i el dret urbanístic, i en dirigir la recerca de postgrau, treballs de màster i tesis doctorals sobre dret local. La governança local és el fil conductor que dóna coherència a la recerca en aquest àmbit i li permet projectar-se en qüestions legals relatives a la governança multinivell en un context de transició. En el camp de la transferència de coneixement, el grup actua com a consultor per a governs regionals i locals, empreses públiques i altres entitats públiques. Finalment, la Càtedra Tarragona Smart Mediterranean City complementa l'activitat de transferència en aquest àmbit amb projectes específics a la zona local de Tarragona.

La recerca en aquest àmbit abasta una varietat de temes legals i interdisciplinaris.

• Justícia Administrativa
  • Dret de la Funció Pública i gestió de recursos humans per a administradors públics
  • Dret Administratiu General
  • Governs locals i governança