Dret Ambiental i de la Sostenibilitat.

IMAGEN DEL LOGOTIPO DEL GRUPO

El Dret Ambiental i de la Sostenibilitat són una de les àrees d'expertesa del Grup de Recerca TCS.

En aquest àmbit, el grup opera fonamentalment a través del CEDAT. Entre els molts projectes realitzats (vegeu els projectes de recerca aquí), des de gener de 2017 el grup ha estat treballant en l'últim projecte del Pla Nacional de Recerca del Ministeri d'Economia i Competitivitat, 'Constitució Global del Clima: Governança i Dret en un Context Complex' (CONCLIMA). Vinculat a aquest projecte, es desenvolupa una línia de recerca significativa centrada en la justícia ambiental/climàtica i la governança global del clima, amb la producció i difusió de recerca en aquest àmbit, així com el disseny de programes de formació, com els Cursos de Tarragona sobre Justícia Ambiental, amb la col·laboració d'experts de renom mundial. Creiem que els resultats de la recerca impulsen les activitats de formació. En aquest sentit, també hi ha un projecte en marxa per dissenyar una nova oferta de cursos intensius per a joves investigadors internacionals, centrada en la protecció dels defensors de l'ambient, finançada per l'Institut Català Internacional per la Pau. En el camp de la formació, el programa més important del grup és el Màster en Dret Ambiental, així com les línies corresponents de recerca en el marc del programa de doctorat en dret.

La recerca realitzada abasta una varietat de temes legals, interdisciplinaris i d'avantguarda.

• Intervenció administrativa ambiental
  • Dret del canvi climàtic.
  • Dret del sistema terrestre
  • Dret de l'energia
  • Constitucionalisme ambiental
  • Delictes ambientals