Ciutadania, Drets Humans i Emergents, Gènere i Immigració

IMAGEN DEL LOGOTIPO DEL GRUPO

Ciutadania, Drets Humans i Drets Emergents, Gènere i Immigració. Hi ha cinc grans línies de treball actives sobre la ciutadania: immigració; nous drets emergents; política de gènere, especialment la violència de gènere; vot electrònic i participació política; i empreses i drets humans.

Particularment rellevant és la recerca i la transferència de coneixement en qüestions de gènere. Sobre aquest darrer tema, hi ha una col·laboració consolidada amb l'Observatori d'Igualtat de Gènere de la URV, concretada a través de diverses iniciatives, com la redacció i avaluació del Pla d'Igualtat, la participació en la redacció del Protocol d'Acosseguament de la URV i l'organització de tallers especialitzats. En l'àmbit de la transferència de coneixement, les línies de política de gènere, vot electrònic i empreses i drets humans han guanyat força en els últims anys. En concret, el Grup actua com a consultor en violència de gènere per a diversos agents, des del Parlament Europeu fins als ajuntaments i universitats; també els assessora en la creació de protocols d'actuació i activitats educatives dirigides a segments específics de la població. En l'àrea d'empreses i drets humans, el grup està participant en el procés de redacció de l'Estratègia Catalana d'Empreses i Drets Humans i espera continuar-ho fent en els propers anys. Pel que fa al vot electrònic, des de 2003 membres del grup de recerca han acordat liderar cinc projectes de R+D competitives (un dels quals és actualment actiu) i han col·laborat amb diverses institucions públiques i privades, locals i internacionals interessades en el vot electrònic. Un membre del grup participa com a expert en el Comitè Ad Hoc sobre el Vot Electrònic creat al Consell d'Europa per actualitzar la Recomanació (2004)11 sobre el vot electrònic. A més, el Grup ha participat en diverses missions internacionals dirigides per la Unió Europea, el Consell d'Europa, l'OSCE/ODIHR i l'OAS.

La recerca en aquest àmbit abasta una varietat de temes de drets humans legals i interdisciplinaris i àrees diverses:

• Negocis, Drets Humans i el Medi Ambient
  • Vot Electrònic
  • Drets Emergents
  • Defensors Ambientals
  • Qüestions de Gènere (violència, polítiques, política, representació, igualtat)
  • Drets Humans
  • Immigració
  • Drets dels Pobles Indígenes
  • Justícia i Drets Humans
  • Dret de les Noves Tecnologies
  • Drets Procedimentals: accés a la informació, participació en la presa de decisions, accés a la justícia i avaluacions ambientals