Spuni 2019. Setmana del Parlament Universitari

Col·laboració de la Universitat Rovira i Virgili amb la Setmana del Parlament universitari (Spuni) 2019.

Aquesta formació ha estat organitzada per les universitats catalanes, en la que la Universitat Rovira i Virgili ne's pionera,  les diputacions i el Parlament de Catalunya, amb la participació de sis estudiants de la URV: Paula Biosca Samper del grau de Dret, Jan Magarolas Ginovart del grau de Periodisme, Rut Queralt Vinyals del grau de Periodisme, Marina Sáenz de San Vicente i Almena, Àlvaro Susin González del grau de Dret i Marina Valero Troyano del grau de Periodisme, acompanyats pel professor Antoni Carreras Casanovas del Departament de Dret Públic, àrea de Dret Constitucional.

Es tracta d'una simulació en els llocs reals del Parlament on els universitaris han simulat el rol de diputats, periodistes, lletrats, lingüistes... per tal d'elaborar i debatre durant la setmana del 13 al 19 de juliol un Projecte de llei de regulació d'accés a l'habitatge de les persones vulnerables i han treballat en les Comissions d'empresa i coneixement i de polítiques de joventut mesures per fomentar l'emancipació del jovent, per cloure amb un debat amb l'aprovació de la llei simulada,  mocions a les interpel·lacions i una declaració instritucional.

El debat  ha estat presidit  pel president de la cambra Hble. Roger Torrent. També han tingut l'oportunitat de participar en un debat amb representants dels diferents grups polítics del Parlament. Prèviament els lletrats  del Parlament i dels serveis lingüístics els han  explicat el funcionament  de la institució i dels debats. Amb aquesta activitat l'alumnat que hi participa obté dos crèdits de matèria transversal.

Amb aquesta simulació  els estudiants  han pogut valorar la importància de la negociació, el treball en equip i  l'esperit crític sobre temes d'actualitat.

Elements relacionats

www.parlament.cat