Investigadors/es del Departament de Dret Públic participen a la COP25 sobre Canvi Climàtic

Una delegació del Departament de Dret Públic, investigadors/es del Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) i membres de l´Associació d´Alumnes i Ex alumnes de Dret Ambiental de Tarragona (AAEDAT) de la Universitat Rovira i Virgili, s'han acreditat per participar en la zona blava de la COP25 a Madrid. La Zona Blava correspon a l'espai administrat per les Nacions Unides en el qual té lloc la Vint Cinquena Conferència de les Parts (COP25) de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (CMNUCC). La Cimera te lloc entre el 2 i 13 de desembre al recinte firal IFEMA, Madrid, Espanya. Així mateix, en aquest espai tindrà lloc la quinzena reunió de les Parts en el Protocol de Kyoto (CMP15) i la segona reunió de les Parts de l'Acord de París (CMA2).

A més a més, també els investigadors/es del CEDAT han participat en la Zona Verda de la Conferència, un espai en el marc de la COP25 perquè la societat pugui expressar-se de forma interactiva, participativa i inclusiva generant contingut respecte de l'acció climàtica. Per fomentar la màxima participació s'ha creat un espai obert per al diàleg, la sensibilització i la presa de decisions compartides i s'han dissenyat diferents vies participatives que impliquin governs locals, institucions públiques i privades, administracions, emprenedors, ONG, empreses, universitats , pobles indígenes i joves.

En el marc d'aquesta conferència s'han presentat els resultats del Projecte "Constitución Climática Global: Gobernanza y Derecho en un Contexto Complejo" cofinançat per MINECO/FEDER/UE  (DER2016-80011-P) en l'acte "Climate Law & Governance Day 2019" Symposium during UNFCCC COP25.