Durant els dies 15 a 17 de desembre de 2021, la Universitat Rovira i Virgili acollirà, a Tarragona, la celebració de les XXIX Jornades ordinàries de l'Associació Espanyola de Professors de Dret Internacional i Relacions Internacionals.

Les Jornades aborden el tema "LA COMUNITAT INTERNACIONAL DAVANT EL DESAFIAMENT DELS OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE. EL PAPER DE LA UNIÓ EUROPEA".

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible i les seves corresponents metes estimularan l'acció durant els propers anys en àrees d'importància crítica per a la humanitat i el planeta, que les Nacions Unides han resumit en cinc conceptes:

Persones

Estem decidits a acabar amb la pobresa i la fam, en totes les seves formes i dimensions, i a garantir que tots els éssers humans puguin desenvolupar el seu potencial amb dignitat i igualtat i en un medi ambient sa.

Planeta

Estem decidits a protegir el planeta de la degradació, incloent el consum i la producció sostenibles, la gestió sostenible dels seus recursos naturals i l'adopció de mesures urgents sobre el canvi climàtic, perquè pugui satisfer les necessitats de les generacions presents i futures.

Prosperitat

Estem decidits a garantir que tots els éssers humans puguin gaudir d'una vida pròspera i plena i que el progrés econòmic, social i tecnològic es produeixi en harmonia amb la natura.

Pau

Estem decidits a fomentar societats pacífiques, justes i inclusives que estiguin lliures de por i violència. No hi pot haver desenvolupament sostenible sense pau ni pau sense desenvolupament sostenible.

Associació

Estem decidits a mobilitzar els mitjans necessaris per aplicar aquesta Agenda a través d'una Aliança Global revitalitzada per al Desenvolupament Sostenible, basada en un esperit de solidaritat global enfortida, centrada en particular en les necessitats dels més pobres i vulnerables i amb la participació de tots els països, tots els interessats i totes les persones. (https://sdgs.un.org/2030agenda)

Donada l'amplitut dels ODS, hem organizat el programa acadèmic al voltant de quatre sessions, definides pels conceptes Planeta, Persones, Prosperitat i Pau i Justícia, que inclou l'Associació, i una taula rodona, centrada en l'ODS 5 i l'Estratègia Europea de Gènere. (https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/objetivos-de-desarrollo-sostenible/)

El programa general de les Jornades es desenvoluparà els dies 16 i 17 de desembre de 2021. Aquest programa inclou, a més de les conferències i sessions corresponents i la taula rodona, la convocatòria oberta a la presentació de comunicacions i la difusió de l'activitat investigadora de els membres de l'Associació. El 15 de desembre es desenvoluparà, com Jornada 0, un Taller de Doctornades i Doctorands.