Aitana de la Varga, Susana Borràs i Víctor Merino promouen l'acte d'investidura honoris causa de la Sra. Esperanza Martínez

El proper 11 de novembre s'investirà la Sra. Esperanza Martínez com a doctora honoris causa de la URV. Esperanza Martínez, bióloga i jurista de formació, ha estat una de les precursores en l'afirmació i reconeixement dels drets de la natura.

Aquest reconeixement no sols ha tingut efectes en seu jurisdiccional sinó que ha suposat un canvi interpretatiu transformador introduint-se també en àmbits legislatius i constitucionals. Justament Esperanza va participar al procés constituent a l'Equador aconseguint un reconeixement explícit d'aquests drets al text constitucional de 2008. També ha estat fundadora i presidenta d'Acció Ecològica, i ha participat en nombroses iniciatives i moviments comunitaris de promoció i defensa de la vida.

Per aquesta raó la seva investidura com a doctora honoris causa per la nostra universitat és un reconeixement al col·lectiu de defensores i defensors ambientals.

La seva candidatura ha estat promoguda per tres companyes de la Facultat de Ciències Jurídiques, les professores Aitana de la Varga i Susana Borràs i el professor Víctor Merino

Serà apadrinada per la Dra. Aitana de la Varga Pastor, doctora en Dret, i pel Dr. Víctor Merino Muñoz, doctor en Dret.

Si us plau, confirmeu l'assistència abans del 4 de novembre contestant aquest formulari
L'acte es retransmetrà en línia per aquest enllaç
Protocol de l'acte