El professor Mario Ruiz, director de dues revistes científiques de Filosofia del Dret

Aquest professor de la Facultat de Ciències jurídiques ha estat nomenat director del "Anuario de Filosofía del Derecho". El Ministre de Justícia espanyol, mitjançant la Resolució de 20 d'octubre de 2015, i a proposta de la Sociedad Española de Filosofía Jurídica y Política, ha fet el nomenament de la direcció d'aquesta prestigiosa revista especialitzada, que edita des de 1953 el Ministerio de Justicia i el BOE, i que al mes de juliol de 2014 va obtenir el Sello de Calidad FECYT, certificat d'excel.lència editorial i científica. La publicació està indexada en reconegudes bases de dades com CNEAI, ANECA RESH, en altres plataformes d'avaluació com són CARHUS plus 2014 i CIRC (classificació B,) o a nivell internacional LATINDEX i recentment l'ANVUR (Agència Italiana d'Avaluació), classificada dins del grup A.

A principis del mes de setembre passat, també va ser nomenat director d'una altra revista de referència per a la seva àrea de coneixement, la filosofia jurídica i política, "Cuadernos Electrónicos de Filosofía del Derecho", catalogada al CARHUS plus en l'agrupació A, i amb altres reconeixements com és la presència de la publicació a "Philosopher Index". Ha estat també avaluada al 2014-15 amb un nivell alt, (IBI Factor 3.1) per indexar-la a Infobase Index. Mario Ruiz també pertany als consells assessors o de redacció d'altres revistes especialitzades del seu àmbit.

Mario Ruiz (Montesa, València, 1967) és professor titular d'Universitat (acreditat a catedràtic per l'ANECA i per l'AQU), de l'àrea de Filosofia del Dret i Filosofia Política al Departament de Dret Públic (abans Departament de Dret) des de l'any 1992. Ha impartit assignatures de grau, postgrau i doctorat a la seva facultat i a la de Lletres de la URV. És membre del CEDAT, Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona. Com a professor convidat, ha impartit docència a diferents universitats i col·labora amb els Instituts de Drets Humans de les Universitats de València i Carlos III de Madrid, a més d'altres centres de recerca.

Ha format part o ha sigut investigador principal d'una vintena de projectes de recerca competitius, estatals i europeus, entre ells projectes Daphne i Consolider. Ha publicat més de seixanta referències científiques (monografies, articles en revistes especialitzades, capítols de llibre, manuals docents, informes i altres). Les seves línies de recerca principals són: filosofia política i jurídica contemporània; teoria del dret, metodologia i argumentació jurídica; drets humans i conflictes jurídics; drets socials, econòmics i culturals; dret i cinema, entre altres.

És secretari general de la Universitat des de l'any passat, amb l'equip de direcció encapçalat pel rector Josep Anton Ferré. Mario Ruiz ha estat vice-degà d'Ordenació Acadèmica i cap d'estudis a la seva facultat (de 1997 a 2001), delegat del rector per a la Millora de la Qualitat Docent (2001), i director del Departament de Dret Públic (de 2003 a 2009). Fora de la URV ha estat secretari del Departament de Filosofia del Dret, Moral i Política de la Universitat de València (1991).